27.11.2011

A long drop and a sudden stop

Source: Wish I Had A Metal Heart
                    Åh hallo, dette kommer jo aldri til å gå bra. Jeg tror ikke jeg er noen blogger av heart, men prøve får jeg værsågod gjøre.
          Jeg tumblr litt for mye for mitt eget beste, sånn egentlig. (Tro meg, jeg kommer til å komme med en liste med fine tumblere en eller annen gang, med mindre jeg finner ut at jeg skal avvenne meg.) Og jeg kom over dette - første tanke var "ooh, gassmaske", hvilket er litt foruroligende.
          Men åh, jeg er så sykt enig i sitatet. Faktum er jo at vi egentlig lever i en ganske grei verden (om vi lukker øynene fo, uhm, en del), men samtidig så jobber vi oss bare opp mot et sudden drop. Norge har den reneste aluminiumen i verden, men pga økonomi så skal det muligens flyttes til Kina - hvor det blir rundt ti ganger mer forurensing. Vi kan igrunn bare begynne å vinke farvel til Moder Jord. For greia, som jeg har skjønt den, er at alle driver og dytter ansvaret over på andre. At hvert bidige land som bør kutte ned klimautslippene mener at alle andre skal, heller enn dem. Og hallo, det er ikke mye "mannen i gata" kan gjøre med det, og det er enda mindre de fleste av oss gidder.
          Så det er bare å trene opp den armmuskelen...

2 kommentarer:

  1. Haha, det overrasker meg faktisk ikke at det første du tenkte på var gassmaska :'D Men jeg er også enig D: Vi ødelegger så jævlig mye for planeten vår, og oss selv >_>

    SvarSlett
  2. Bahaha, nei, det er egentlig litt obvious D:
    Ja, det er trist :'c

    SvarSlett