27.11.2011

Politikk er historie i aksjon

                    I forrige post sa jeg at jeg var interessert i politikk, men ikke aktiv innen det. Kan vel likesågodt utdype det litt.
          Jeg har ikke vært interessert i politikk lengre enn i noe mindre enn seks måneder. Altså det å kunne ting om politikk; jeg hadde jo meninger før det òg. Tror/håper jeg, da. Sånn, det ville vært litt skummelt om ikke. Så jau, vi hadde om ideologier/idéhistorie i historie (jeg hadde en del om det i sosiologien i fjor òg, og huska faktisk ting fra det!). Og da jeg fikk det servert på sølvfat - hva som hørte til høyresida og hva som var til venstre, kort fortalt.
          Men jeg fant jo ikke helt ut hva jeg mener om det. Jeg er hovedsaklig ganske langt mot venstre, med noen meninger som derimot heller mye mot høyre. Also - jeg kan meget lite om dagens politikk og jeg har sånn sett ikke prøvd å sette meg inn i det, heller. Det kan komme seinere. Ev. bør...

        Tittel: sitat av Roger Butterfield

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar