28.12.2011

Dag 01 - Den beste boken jeg leste i fjor

Source: we heart it
                    Jeg skal jukse litt, jeg. Det er ikke snakk om at jeg huska hva jeg las i fjor (hukommelse, hva er det?), ergo tar jeg i år, siden mesteparten av det har gått hen allerede.          Ikke at jeg husker så veldig mye av hva jeg har lest i år heller, da.

                     JEG HUSKER. Jeg las Rick Riordans The Lost Hero. Boka er første bok i spin-offserien av Percy Jackson: Heroes of Olympus. Jeg las den på bursdagen min. Jeg satt hele dagen pal på rommet mitt og konsumerte litt mer enn 500 sider. Jeg er litt sad sod.
          Men jeg liker Percy Jackson/Heroes of Olympus. De om gresk (og også romersk i HoO) mytologi inkorporert i dagens samfunn. Begge settene med guder befinner seg nå i Amerika, siden Amerika mer eller mindre er på toppen i i hierarkiet i verden for tida. Blablabla.
          I The Lost Hero er ikke Percy Jackson med, og det merkes. Jeg var aldri storfan av ham som karakter, egentlig, men man veit ikke hva man har før man ikke har det lenger. Jeg liker Percy mye bedre nu. Annabeth, etc. er fortsatt med, derimot, så da gikk det greit. Jeg hadde ikke likt boka/serien om det ikke var noe fra PJ med.

                  Om det er den beste boka jeg leste ifjor, veit jeg ikke, men hallo, jeg elsker bokserien, så det er en av dem. Also - jeg er fryktelig dårlig på å skrive meningene mine.

2 kommentarer:

  1. Bra skrevet! Har ikke lest boka, men tror det er en bok jeg kommer til å lese en eller annen gang. Den virker spennende!

    SvarSlett
  2. Du må lese de fem bøkene i Percy Jackson først, ellers trur jeg ikke denne gir mye sense :p

    SvarSlett