07.12.2011

CONCLUSION: i

Source: Harry Potter confessions
                    Harry Potter er teit.

         ... Nei, ok. Men altså. Jeg husstresser igjen. Jeg har hatt en tendens til det i det siste, tror jeg. Jeg har alltid vært mest på Slytherin, sånn egentlig og om jeg forandre meg fra Slyth til nærmest Gryff (og sikkert tilbake igjen imorra) på heidundrande kort tid, hvordan kan noen være i ett hus fra de er elleve til de er 17? Jeg bare, me no comprehendo.

         Jeg gjorde noe research på HP for noen, og kom over at en av inspirasjonskildene J. K. Rowling er Jessica Mitford, som var kommunist bl.a. Og så bare demra alt for meg, hvilket er litt teit fordi hele greia egentlig er jævlig innlysende. Slytherin er strengt tatt mest til høyre, sånn fullblodsgreier og hele pakka. Dødseterne kan jo klart og tydelig trekkes til nazismen og fullblodsheten (ikke hesten, nei) til rasisme og etnosnasjonalisme. Og jeg er jo ikke noe av dette? Spesielt ikke den høyreheten. Og per idag føler jeg meg ikke mye Ravenclaw, som på en måte var "andrevalget"/-mulighten/hva du vil kalle det, heller. Det er et eller annet med den generelle Raven-attituden som bare blir for æsj for meg, trur jeg. Og at jeg ligger fryktelig dårlig an på skolen.

           Og angående Hufflepuff sier jeg som Draco Malfoy: "If I get Sorted into Hufflepuff, I think I'd leave!". Sånn, jeg finnes ikke meget vennlig, det kan jeg lett innrømme. Jeg jobber ikke hardt, om jeg jobber at all (which reminds me, jeg må pugge historie til imorra) og jeg har litt forskrudde moraler når det kommer til "fair play". Jeg trur jeg muligens kan være ganske lojal. Emphasis på muligens og ganske. Og jeg er meget konkurranseorientert, takk - ikke snakk om at jeg vil være i restlageret.
         Det var forøvrig dette som fikk meg til å sette meg i Slytherin over Ravenclaw i førstninga òg, når jeg tenker på det.

         Men jau. Gryffindor? Really? Mot, lojalitet... Jeg har allerede settla lojaliteten, men jeg kom nettopp fram til at jeg angriper forfra om jeg ikke syns du fortjener en kniv i ryggen. Jeg tror jeg er arrogant. Sånn "du fortjener en kniv i ryggen" og sånt, for jada, jeg har all rett til å dømme folk. Hallo, jeg dømmer meg selv overall nord og ner. Men, jeg trur jeg har mot nok til å stå opp for meg sjøl om jeg gidder. Så er greia om jeg gidder, da. Altså, slik jeg ser det er det ikke noe poeng i å si meninga di om det får deg uti noe dritt det er lite sannsynlig at du kommer deg opp fra.

        Jeg tror egentlig jeg fortsatt er Slyth, jeg, sånn når jeg nå har tenkt meg om. Takk for hjelpa *nods* Og otherwise er Harry Potter fortsatt litt teit. Fire personlighetstyper er meget lite. Altfor lite. Men masse å velge mellom er egentlig ikke mye bedre. *peke på Percy Jackson*


                  Also: Jeg misunner folk evnen til å legge seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar